Skriket

14Maj08

Idag skickade jag in mitt andra matteprov! Det viktigaste är ju att man skickar in det, inte att man klarar det. För jag klarar det nog inte men är ändå glad att det är avklarat.

På måndag eller tisdag får jag min balkongbänk! Farfar kommer hit med virke som han fått tag på och vi skall bygga ihop en drygt 3 meter lång bänk att ha plantor på. Det ser jag fram emot mycket!

Dagens tredje nyhet är att Amaya har börjat skrika något fruktansvärt. Precis med den röst hon hade när hon föddes. Den är extremt högfrekvent och skär verkligen igenom allting. Vi försöker tillrättavisa henne och förklara att vi får ont av hennes rösttestningar, men hon bara ler och skakar på huvudet. Det är så tydligt nu att hon förstår vad som är okej och inte. Det är inte det lättaste att stoppa sitt barn från att skrika heller. Då skulle man få hålla för munnen på dem och det känns allt annat än främjande för deras nyfikenhet och uttrycksexperimentering.



6 Responses to “Skriket”

  1. 1 teresa

    vad kul att du äntligen ska få din bänk! kanske kan ni snickra ihop några balkonglådor också? eller så kan vi plantera i six feet under dvdn 🙂

  2. 2 Johan

    Javisst ja. Nu har vi inte råd med balkonglådor. Men jag skall sälja min sitar snarast. Det värsta är att jag tror att det inte är så många som vill betala för en sådan.

  3. 3 teresa

    det värsta är väl att du måste sälja din sitar som du skulle lära sig att spela på 😦 alla vill väl ha en sitar! det tror jag iaf. jag ska tänka ut nått smaskigt som jag kan sälja också!

  4. 4 Johan

    Jag får lära mig spela när jag får tid i senare delen av mitt liv. Jag har ju ägt den i nästan 10 år utan att ha brytt mig om att lära mig. Så nog skall jag klara mig utan den!

  5. 5 Ninni

    Var hittar ni alla träffsäkra bilder? Den skrattande ”barbapappan” är lik Amaya på pricken 😉

  6. 6 Johan

    Ha ha, ja figuren är ganska lik 🙂


Lämna en kommentar