Bokkrångel

27Aug09

I söndags skickade jag en beställning på två böcker från bokus.com. Det stod ”skickas normalt inom 3-6 arbetsdagar”. Då har jag dom lagom till när min kurs börjar. En kurs som examineras redan efter en vecka. Nu undrade jag vad som händer med min beställning, då jag faktiskt hade lagt till 19:- för att frakten skulle gå mycket fortare. Som svar får jag att: ”Eftersom dina böcker har en leveranstid på 6 arbetsdagar från leverantören till oss, sen tillkommer postens leveranstid, så kommer dina böcker tyvärr inte hinna nå dig innan måndag.De bör nå dig i slutet av vecka 36.”

Det var inte alls vad jag hade planerat eller läst som information. Det stod aldrig att de först skulle skickas från leverantören till bokus och att postens leveranstid skulle tillkomma. ”Din bok skickas normalt inom 3-6 dagar” tolkar jag som att jag skall få böckerna inom 3-6 dagar. Inte att det är bestämt att det är just 6 dagar och att dessa dagar är leveranstiden mellan ”leverantören” och bokus. Och sedan skall det tillkomma extra dagar?!

Bokus kan dra.



7 Responses to “Bokkrångel”

  1. skriv ett argt brev!

    • 2 absolüt ॐ beginner

      Det har jag redan gjort! Och dom var totalt arroganta. Bokus snorkus!

  2. De har dock stöd i sin formulering ”normalt” – vilket gör att man får utgå ifrån att avvikelser kan förekomma.

  3. 4 absolüt ॐ beginner

    Jo, det är såklart ett smart sätt att låtsas att det finns ordning och reda att skriva så. Sen kan de alltid tulla på dagarna hur mycket de vill och referera till ”normalt”-formuleringen. Men bokus sa ju inget om att dessa dagar är tiden det tar för böckerna att levereras från den så kallade ”leverantören” till bokus! Det måste gå att uppdatera sidorna på bokus så att korrekt antal dagar visas. Nu måste jag köpa en av böckerna på en fysisk bokhandel och returnera den jag får från bokus. På det sättet förlorar jag ca 150:-. Och inte nog med det, nu kostar boken 385:- istället för 409:- som jag betalade. Vad är det om? Life is unfair – kill yourself or get over it :/

  4. Jag vet att det kan vara ett helvete att ha med företag och onlinebutiker att göra! Och jag gillar själv ordning och reda, och tydlig information. Du kan därför föreställa dig hur mycket av min tid som går till att reda upp oklarheter med kundtjänster som inte ens lärt sig den grundläggande förståelsen av värdet av en nöjd kund!
    Men visst har man väl ångerrätt? Om ingen vara ännu skickats till dig så bör du kunna annulera beställningen från Bokus.

  5. 6 Ingrid

    Instämmer med ovanstående – annullera beställningen fort som attan. Böckerna är ju säkert fortfarande hos ”leverantören”! Synd bara att du får ligga ute med pengarna….

  6. 7 absolüt ॐ beginner

    Jag har mailat och frågat dom om det. Får se vad jag får för svar imorgon. Förmodligen ett arrogant.


Lämna ett svar till Mikael Sjödin Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: